deena and the gang

September 24, 2012

Nape tak kunjung tiba niiii... ???


Aduhhh.... komenga ! macam-macam persoalan dan jawapan yang berlegar dalam kepala. nape ek ? ooo mungkin sebab nyusu badan kot... ??! tak pun stress.. ker hormon tak stabil ?? jiwa kaco wooo.... tapi ada fakta mengatakan dengan penyusuan badan pada baby dapat menjarakkan kehamilan. hmmm... aku awal-awal lagi dah amik ubat dot..dot..dot...   :)

Kerisauan yang aku alami ni hampir dua bulan tau, mau tak risau ! padehal pas abis pantang okay jer. Tetiba plak 2 bulan kebelakangan ni  setop haa.. ada orang kata kadang boleh sampai setahun baru cik merah berkunjung haa... maklumlah si kembar tersangat lah melekat tak lepas menyusu badan terutama si rara * sian si adam majuk langsung tak mau susu badan la ni *  harap-harap jangan lah ada ape-ape yang tak di ingini berlaku yew.. cukup...cukup... sudahhh.....


p/s: stress...? hormon ??  takkan menopos !

September 10, 2012

Tahniah Haiza selamat melahirkan bayi lelaki..




Nur Iman Syafie


Tahniah buat Haiza dan suami  atas kelahiran bayi yang sekian lama dinantikan  Lahir sekitar jam 8.30pm pada 9 sept. Semoga menjadi anak yang soleh


sumber: zarul umbrella.com

September 6, 2012

Tanda-tanda seseorang membela hantu raya !

kredit to flickr
Memandangkan malam ni malam jumaat a.k.a malam kliwon, ape kata kita tambahkan keseraman dengan citer hantu ?!  jangan ingat zaman serba moden xder hantu atau yang membela hantuu.... adooo punyo. Dari pengalaman aku sendiri la kan, tang mata xnak bertentang bila bercakap tu aku caya, lg satu orang membela ni raut wajah langsung xder seri atau nur.. serba ringkas yang boleh aku katakan aku pernah alami si pembela hantu raya ni menunjukkan dirinya ketika aku dalam tidur, so faham-faham sudey ley.... Nak tau serba sedikit tanda-tanda manusia yang bertopengkan syaitan membela hantu raya cer layannnn kat bawah ni ha...

~ Dia takut bertentangan mata bila bercakap.
~. Dia gementar dan keluh kesah bila berjumpa orang alim.
~. Hatinya sentiasa tidak tenang dan badan sentiasa berpeluh bila berada dalam majlis ilmu.
~. Dia gemar makan bubur kacang merah dan suka jamu orang makan pada malam Jumaat.
~. Walaupun usia lanjut tetapi memiliki tenaga luarbiasa apabila melakukan kerja-kerja berat.
~. Bila dia keluar rumah, dia tidak akan beritahu kepada ahli keluarga terutama isterinya.
~. Dia kerap membawa berpuluh-puluh telur rebus ke dalam hutan.
~. Bila ada mesyuarat, orang ramai akan patuh dan tunduk pada keputusannya.
~. Dia mempunyai tenaga seks luar biasa bila bejimak dengan isteri.
~. Dia mudah memperolehi apa sahaja hajat dengan bantuan makhluk itu


p/s: sambil bersila tuan empunya hantu ni terkumat kamit mulut baca mentera....Allahhuakbar !

September 2, 2012

Biskut siput berkrim


Raya dah nak abis, ada ker lagi orang nak buat kuih raya ekk ?? sebenor nyer resipi ni aku dapat dari kakak (Roslaili ) sehari sebelum raya., Lama dah dapat resepi cuma cara nak membuat asik gagal. bila dah bertentang mata baru berjaya gak aku buat biskut siput berkrim ni. cer layan ape bahan-bahan dan cara :-

Bahan untuk doh
# 5 1/4 tepung gandum
# 1 1/2 cawan gula aising ( klu nk manis lg boleh tambah )
#  2 cawan margerin
# 1 biji telur
# 1/2 sudu kecil esen vanilla

Bahan utk krim ( perasa vanila )
# 1 1/2 cawan gula aising
#  3/4 cawan margerin
 # 1 sudu kecil esen vanilla
** semua bahan di kacau sehingga kembang dan ringan. masukkan ke dalam piping bag.

Cara untuk membuat doh:-
Pukul gula dan margerin sampai ringan, masukkan esen vanila dan telur kacau rata.
kemudian masukkan sedikit demi sedikit tepung gandum kacau sehingga menjadi doh. Doh jgn terlalu keras susah nak menggulung nanti. kalau terkeras tambah margerin skit.


Okay step pertama yang perlu kita buat :-
No 1 ~ Bentukkan aluminium foil tu spt kon. ( aluminium foil di gunting 4 segi dan bentukkan spt kon )
No 2~ tepung di canai nipis di belah dlm anggaran 6 cm dan terbalikkan adunan tadi
supaya senang utk menggulung. ( gunakan spatula yang panjang utk memotong )
No 3~ Selepas dah gulung spt dlm gambar , sapu skit ngan kuning telor dan bakor
pada suhu 130C selama 20 minit.
No 4,5 & 6~ Bila dah siap keluarkan acuan bentuk kon dan boleh lah diisi dengan krim vanilla
dan tabur dgn manik warna warni.



 
p/s: budak-budak suka makan biskut nih.. :)

Tinggalkan jejak anda

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this