deena and the gang

November 2, 2011

Pokok ekor kucing ?

opss tak leh tunjuk gambo penuh worang tuh tengah ngembang !

Tengah baek punya lepak atas tunggul kayu mati kat kampung arituh, tibo2 mato den terpandang satu pokok nih, len macam rupa nya jahh ! " Pokok ekor kuciang "  kata mak  hehe.. dan kalau nak tau orang dulu-dulu guna pokok ni untuk di buat ubat pada orang yang susah dapat anak, memang dah terbukti berderet macam susun paku ko  ! beranak sesajer hoho...

ada la skit2 saki baki bunga ekor kucing nih...

Sayang tul laaaaa... ingatkan mak tau buat dengan selamba dia jawab " tak sempat nak menuntut ngan arwah atok ka'u "  tapi bila tiba musim bunga i tell u, meriah dengan warna purple sebab tu mak sayang nak buang. Jadi penyeri jer la pokok ekor kucing ni kat tengah2 dusun durian.


p/s: pokok misai kucing, buah mata kucing, mata macam kucing, ekor kucing....




2 comments:

  1. ooo ade jgk ek pokok ekor kucing.tak penah jumpe pon.hehehe.yg tau pkok misai kucing je.

    ReplyDelete
  2. macam ekor kucing...patutlah nama pun ekor kucing..hehe

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this