deena and the gang

October 6, 2011

Implikasi pengguguran haram !

proses pengguguran anak...kesian bayi yg tak berdosa jadi mangsa !

Isu buang bayi yang tak berdosa makin berleluasa skang ni, boleh dikatakan tiap2 hari ada jer laporan dari akhbar memaparkan kes mcm ni . Kebiasaan nya wanita yang  tergamak buang bayi ni,adalah hasil dari hamil luar nikah akibat gejala sosial, dan ada juga yang ambil jalan mudah dengan menggugurkan kandungan sebelum perut memboyot . Tentu ramai antara kita tak tahu apa kesan dan akibat pengguguran haram ?! 

Kesan pengguguran haram:
~  Berisiko tinggi hadapi kematian akibat pendarahan dan jangkitan pada rahim. juga terdedah kepada kesakitan pada saluran pembiakan sekali gus boleh mengakibatkan kemandulan.
~  Kecederaan pada rahim.
~  Sukar untuk mengandung lagi.
~  Jika mengandung, wanita terbabit akan mengandung diluar rahim dan apabila beranak rahim boleh pecah secara spontan.
~  Mandul.
~  Senggugut dalam rahim.
~  Alami masalah  psikologi - mental dan emosi
~  Kemurungan berikut teringat anak yang pernah dibuang.

Keluarga:
~  Malu
~  Psikologi- mental dan emosi

Masyarakat:
Mengikut langkah selepas mendapat tahu ada cara mudah yang boleh menggugurkan kandungan.
Kes pembuangan bayi semakin berleluasa.
~  Pandangan serong orang sekeliling.

credit: intim.wordpress.com


p/s: bertaubat dan beri lah peluang bayi yang tak berdosa melihat dunia, susukan, didik dan asuh dengan sebaiknya.Insyaallah Allah itu maha adil,maha mengasihi, maha pengampun dan menyayangi hambanya.





3 comments:

  1. dye mmg tarikh ngan gunting ke?sakitnya ya Allah.bayi tak berdosa.

    ReplyDelete
  2. nanti dah susa dapat anak baru nak nyesal tak sudah~~~grr.=)

    ReplyDelete
  3. zalimnya manusia sekarang, dah balik ke zaman jahiliyah semula...manusia akhir zaman sampaikan teknik pengguguran pun ada dalam bentuk lukisan

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this