deena and the gang

September 16, 2011

Muka bayi cedera ketika dilahirkan..

 bayi perempuan yang baru 4 hari dilahirkan ini, alami kecederaan yang serius di mata dan muka akibat kecuaian doktor.

Dari dulu sampai sekarang tak abis2 dengar kes kecuaian, layanan tak menyenangkan dan bermacam lagi tentang hospital di klang nih. Salah sorang sepupu deena sendiri semasa di wad bersalin.. ngeri nak citer sampaikan suami beliau nak saman dan bersemuka dengan pihak atasan. Kadang nasib2 jer la bersalin di hospital kerajaan sebab tu la pada yang berkemampuan sanggup berhabis ribuan ringgit memilih hospital swasta..
Dan kali ni muka bayi cedera waktu dilahirkan di hospital yang sama, anak pertama pada pasangan Ibrahim Umran dan Siti Aishah. sedihkan ?! sudah la bertarung nyawa menahan sakit bila tengok anak dalam keadaan macam ini apa perasaan kita ?

“Apa yang dikesalkan, apabila ditanya jururawat yang menyambut kelahiran bayi saya mengapa kejadian itu berlaku, mereka hanya menjawab tak tahu. Isteri saya memberitahu doktor yang menyambut kelahiran anak kami ialah doktor perempuan dan masih muda tetapi sehingga sekarang saya belum dapat menemuinya untuk meminta penjelasan.

“Saya turut ditengking oleh doktor bertugas dengan mengatakan saya terlampau banyak bertanya serta tidak memikirkan masalah doktor yang terpaksa bekerja siang dan malam tanpa rehat mencukupi untuk merawat pesakit,” katanya yang bekerja sebagai pemandu lori ketika ditemui di sini, semalam.

Ibrahim berkata, ketika kejadian, beliau menunggu di luar bilik pembedahan bersalin sementara isterinya, Siti Aishah Abdullah, 23, menjalani pembedahan pada jam 10.15 malam, Isnin lalu.

“Selepas menunggu kelahiran anak sulung dengan penuh debaran, dua jururawat wanita membawa keluar bayi dan saya sangat terkejut apabila mendapati bayi saya banyak lebam di bahagian muka.
“Hancur luluh hati saya apabila melihat anak sulung yang dilahirkan cedera sedangkan sepanjang tempoh kandungan, doktor mengesahkan bayi saya sempurna dan sihat. Doktor yang melihat bayi saya ada mengatakan kecederaan ini mungkin kerana terkena tangan ketika proses melahirkan bayi,” katanya. - Ibrahim Umran ( bapa bayi )




sumber: Berita Harian Online
 

p/s : harap kes sebegini tak berulang lagi..




5 comments:

  1. Saman jelah.kesian bayi tu. Mmg lah doctor bekerja siang mlm. Tp tu tanggungjawab die.klu xleh pikul jgn jd doctor.sory 2 say ok. Emosional skit klu bab baby ni.Saman jelah.kesian bayi tu. Mmg lah doctor bekerja siang mlm. Tp tu tanggungjawab die.klu xleh pikul jgn jd doctor.sory 2 say ok. Emosional skit klu bab baby ni.

    ReplyDelete
  2. saya yg baca sakit hati sangat2...ni kan pulak ibu ayah kandung.doktor muda2 memang selalu buat kerja xsenonoh.tahulah baru kerja.tp jgn la main hentam je.tu nyawa manusia tu...

    ReplyDelete
  3. aa saman aje la...bukan soal keje penat ke ape..dah tanggungjawab dia kan..kesian budak tuh..semoga sembuh

    ReplyDelete
  4. siannya bby tuh..geram sgt aikh dengar cerita nih..nampak mcm pihak doktor tuh ambik lewa ja kan

    ReplyDelete
  5. kalu berdepan dengan nyawa saya x rasa doktor sggup buat keje smbil lewa..mungkin masa nk keluarkan baby dari perut ada masalah..sbb takut baby lemas mungkin dorang x sengaja terkasar masa tarik baby kuar...harap kita x cepat tuding jari kepada sape2 kalu xtau hal sebenar..wallahuallam

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

CITER DAH BASI

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this