deena and the gang

August 20, 2011

Kembalikan budaya kiriman kad raya...


Ingat lagi tak waktu zaman kita kecik dulu tak silap era 80an haa... masa tu mana ada lagi tenet menet bagai, yang kita tahu main galah panjang, tenteng, batu seremban, konda kondi la heee... Baru sehari puasa masing-masing dah mula mengarang siap berjual pantun lagi dalam kad raya tu ko... sesapa yang dapat paling banyak kembang jap rasa dalam hati, siap gantung kat dinding bagi kawan-kawan jeles hee.. *penah dapat kad raya besor giler ! * paling tak bleh blah bila di akhir ucapan akan terselit lah pantun seperti nih , " Pecah kaca pecah gelas sudah baca harap balas " bila dah balas plak lain bunyik nyer " pecah kaca pecah sampan sudah baca harap simpan" gitu ler lebih kurang bila di imbas balik ke zaman dolu-dolu yang pasti meninggalkan kenangan terindah dan nostalgia buat kita...


Bukan tak syok antor melalui medium alam maya seperti facebook, myspace, twitter dan sebagainya,  cuma FEEL yang kita rasa tak sama seperti hantar dan dapat kad raya yang bleh di pegang, nampak depan mata. Yang ado pun kad jemputan kahwin hehe... tu jer la yang masih diguna pakai.. :)   kalau di tanya pada anak-anak kita atau budak skang mau terpinga2 dorang. Jarang dah kita nampak budaya mengirim kad raya, seolah semakin pupus dan dilupakan.. ape pendapat kengkawan smua ?  









p/s: pecah kaca pecah tong, sudah baca harap gantung.... 

1 comment:

  1. kalo member pass dalam kelas lagik syok, mesti orang tau awek yang bagi... nostalgia

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

CITER DAH BASI

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this