deena and the gang

August 25, 2011

Kampung den....


Tepat kul 4 pagi deena sampai kampung di ( n9) hampir 8 jam perjalanan, itupun banyak berhenti rehat kalau tak awal bleh sampai. Memandu memalam buta nak plak berdua jer dalam keta klu sorang tido mana maunyer... :) kena layan borak baru member semangat dan tak ngantok yer tak...

durian baru nak berputik...
buah pulasan...

Ni kira persinggahan pertama kitorang, pas 2-3 hari kat sini baru gerak ke kelantan kampung en hubby di kuala krai... Esok baru amik anak-anak bawak gi shopping, so hari ni nak rilek klu air sungai kat bawah tu tak deras nak ajak mak gi mancing :) manyak syiokkk  heee.... berkali-kali mak bgtau ikan tak makan umpan kalau air deras haa... takper esok kan masih ada.

manggis nyer takdo laieee....

mak tengah merebus jaring....:)
Tengah duk perati mak kutip buah jering kat bawah pokok nun, bau jangan ucap la tapi rugi kalau tak di makan... tunggu berbuka nanti lauk apa mak nak masak... Kempunan nak makan buah-buahan lain smua nyer baru nak berbunga....



p/s: yang berbuah limau kasturi jer... =)

6 comments:

  1. kak deena : org n9 yer....same lah kita....ni kg mane ni??? saya dok chembong kechil kat rembau... ;)

    ReplyDelete
  2. ishhh jelesnye...eden takk blk kg raya nie...sob3

    ReplyDelete
  3. kek mano ni?

    bersua muka tidak, tapi tetap setia; beramah-tamah tidak, tapi tetap mesra; bersenda ikut suka jee, tak tau plak ada yang terasa; mengomen macam le hebat, tak prasan rakan rasa kena sebat; duhai sahabat duhai pelawat, kususun ruas jari yang karat, mohon ampun ke hadrat, agar kita semua beroleh rahmat, Allah limpahi dengan berkat

    ReplyDelete
  4. @Cik D kampung kak deena kek lenggeng cik D, rombau jauh lagi tu ateh somban haa... ;)

    ReplyDelete
  5. @mish wanyazmy sian nyo kek dio tak dapek balik kg haa... takpo tahun dopan balik la yooo.. (^_^)

    ReplyDelete
  6. @cemomoi kek lenggeng cemomoi, adehhh den tak pandai nak berbalas pantunni ha... maseh byk2. mohon ampun dan maaf juga dari deena... selamat hari raya cemomoi... :)

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

CITER DAH BASI

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this