deena and the gang

August 28, 2011

From negori to klate...

heli berlegar kat atas nun...

Hmmmm.... berat rasa hati nak tinggalkan mak dan abah kat kampung tengahari tadi. plan awal nak gerak awal pagi pas sahur, dah kesedapan tido sampai terlajak member... :) rasanya satu malaysia hujan kot coz sepanjang perjalanan tadi dari tapah, cameron hingga la ke kuala krai hujan sesajer.

cer tengok akak makin debab kan.. :)

Alhamdulillah jalan pun tak la sesak mana cuma dari slim river ke tapah jer la sesak skit. ramai tul warga kota balik beraya ke kampung ghupenya... :). Kali ni en abe tukar haluan naik ikut cameron takut jam kalau ikut karak.

cer tengok petai besor dan rapat-rapat...
Cuak gak rasa bila melewati kaki bukit sepanjang jalan lama mendaki ke cameron siang tadi, masih ada lagi bekas tanah runtuh di lereng bukit. kalau tak biasa ikut jalan lama yang berbelit-belit mau muntah dibuatnya kalau tak biasa.

sayup mata memandang....

Sambil mata melilau tetiba ternampak satu longgokan durian ! den suko..... heee ape lagi masa tu gak suh en abe berhenti, siap ngan petai orang asli ni jual * mata besor-besor ko...* selonggok ( 6 bijik ) dorang bukak harga rm30 hengget, tawar menawar dapat la rm25 hengget haaa... durian baru gugur lak tu. Puas hati sesangat semua elok-elok belaka isi nya.


p/s: dekat 8 jam gak perjalanan hari ni...

2 comments:

  1. selamat hari raya deena..alhamdulillah dah selamat sampai kg tu ;)

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya, maaf zahir batin. have a safe journey!

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

CITER DAH BASI

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this