deena and the gang

August 21, 2011

Banana muffin choc chips


Tak tertahan tengok Kjee nyer banana muffin choc chips, merereh air liur haa.. nak plak sebelum ni en hubby manjang jer tanya bila nak buat kek pisang. Ape lagi peragat smua dah ada kat dapur cuma pisang jer petang tadi baru beli. muffin ni deena tak letak choc chips, deena gantikan dengan coklat rice jer..  rasa? di jamin sedap, lembut dan tak muak.. cer cuba resepi dari umah kjee nih yer..


Bahan-bahan:
1¼ cawan tepung gandum
¾ sudu kecik baking soda
¼ sudu kecik baking powder
secubit garam
2 biji telor size B
½ cawan minyak jagung
½ cawan gula perang
sedikit vanilla
1 cawan pisang lecek

Cara:
Panaskan oven selama 20 minit.
Lecek pisang dan sukat.
Ayak tepung, soda dan baking powder serta garam.
Telor, minyak, gula dan vanilla disatukan dan dipukul hingga kembang. Kjee guna whisk.
Pastu masukkan pisang lecek, kacau hingga rata. pastu masukkan tepung yang Kjee dah campurkan dengan choc chips ke dalam batter. Kacau perlahan2 hingga sebati.
Kaup ke dalam muffin cups. Kjee guna yang keras.
Bakar selama 20 minit dengan suhu 180. 








 
p/s: dapat lah buat 12 biji cup kecik ...

1 comment:

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

CITER DAH BASI

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this