deena and the gang

July 21, 2011

Misteri Karak Highway.....



" Mak... aziz balik dulu mak ",
" Aziz....... mak kata jangan balik dah malam ni, pagi esok jer la balik, dah pukul sembilan ni... "
"tak boleh mak, aziz kena balik malam ni juga, banyak kerja kat office tu yang tergendala mak.."
" aziz, besoklah balik... bukan apa mak melarang ni, mak risau kamu balik malam-malam ni pulak tu sesorang. bukan dekat Kubang Kerian ker KL tu..... " tak apalah mak, aziz balik dulu assalamualaikum" lantas aziz mengucup tangan ibunya dan terus memasuki perut kereta Honda yang baru seminggu dimilikinya.


"ermmmmm.... boring betullah..." rungut aziz seorang diri lantas menutup gelombang radio ERA setelah boring mendengar Jamal Jamaludin berceloteh. Dijelingnya jam yang terpahat pada keretanya, detik jam 2 pagi, kini hampir 5 jam aziz memandu, naik kematu bontotnya. ditoleh kiri dan kanan lebuhraya semakin lengang mungkin masing-masing sudah sampai ke destinasi yg ditujui setelah seminggu menyambut hari raya korban dikampung.

"ermmmm...... baru sampai lebuhraya karak..... dah dekat gak ni...." tiba-tiba aziz terkedu, peluh mula memercik, bulu romanya berdiri, dikepalanya mula berligar-ligar kata-kata temannya. " kau kalau balik Kelantan tu kena hati-hati jangan balik malam-malam sangat, bahaya..... tambah-tambah lagi area lebuhraya Karak tu.... kemalangan selalu terjadi sebab jumpa makhluk ghaib....." namu kata-kata temannya itu ditolaknya jauh-jauh, didirikan semangat " aaaarghhhhh..... ngarut jer.... mana ada hantu.... sekarang ni zaman internet ....hantu semua tinggal dalam hutan...." kata aziz keseorangan mententeramkan hatinya yang tidak tenteram... :)

Namun akhirnya tenteram juga setelah aziz membaca ayat-ayat suci al-quran... Aziz masih di lebuhraya karak ditekannya pedal minyak seperti biasa, aziz memang selalu berhati-hati... tiba-tiba jauh dihadapan aziz terpandang kelibat objek putih yabg seolah-olah terpacak ditepi jalan, peluhnya mula memercik kembali "hantu ker ?!" soal hatinya...."arghhh bukan.." dikuatkan semangatnya. semakin hampir...... dan semakin jelas pandangan aziz terhadap objek itu, rupa-rupanya seorang perempuan tua berbaju putih berkain batik dan bertudung putih berdiri ditepi jalan, kelihatan ditangannya menjinjing sebuah baldi hitam.

" Orang rupanya ingatkan hantu.." begitu celupar mulut aziz berkata-kata, hilang perasaan takut aziz kini diselubungi pula dengan perasaan kasihan pula. Segera aziz memberhentikan keretanya disisi perempuan tua itu dan mempelawa menumpangkan perempuan tua tersebut....."makcik nak kemana ni...? biar saya tumpangkan, makcik naiklah.... bahaya sensorang malam-malam ni...." segera aziz membuka pintu disebelahnya....

tanpa berkata apa-apa perempuan tua tersebut menudingkan jarinya kehadapan menandakan bahawa dia ingin turun di hadapan. Kemudian perempuan tua tersebut memasuki dan terus menutup pintu kereta.....
" terima kasih nak...." kata perempuan tua itu dengan suara  yang garau dan langsung tidak memandang muka aziz sebaliknya memalingkan mukanya keluar tingkap..... perasaan takut aziz kembali lagi apabila mendengar suara perempuan tua tersebut....garau sungguh menyeramkan..... "aapaaaa.... makcik buat seeeeseorang kat tepi jalan ni ? baaaaaahaaaaayaaaaa makcik, malam pulak tu " kata aziz terketar-ketar.... "sebenarnya, makcik pergi cuci darah anak makcik yang meninggal akibat kemalangan ditempat makcik berdiri tadi....."


kata perempuan tua itu lagi tetapi masih tidak memandang muka aziz " apa ! darahhhhh!!!!!! " jerit aziz terkejut, peluhnya semakin banyak memercik..... mengeletar anggota badannya tetapi terpaksa aziz melawan ketakutannya agar dia tidak terbabas memandu kerana terkejut dan akan melibatkan kemalangan pula.....
" yer... anak makcik mati sewaktu kemalangan pagi tadi, jadi tak baik kita biarkan darah orang yang mati kering begitu saja, nanti dijilat langsuir......." kata perempuan tua itu dengan suaranya yang garau......
semakin kuat anggota badan aziz menggeletar....ditolehnya kearah perempuan tua itu..... tetapi perempuan tua itu memalingkan mukanya.....

" burghhhhhhh......burghhhhhhh.....burghhhhhh... !!!!!!!! "
tetiba baldi yang perempuan tua itu bawa bergerak-gerak lantas mengeluarkan buih berwarna biru dan beransur-ansur bertukar menjadi putih...... "burghhhhh..... burghhhhh.... burghhhhhh !!!!!!!
melimpah-limpah buih itu memenuhi ruang depan dalam kereta, aziz mengeletar tak terlintas dikepalanya untuk
membaca ayat-ayat suci al-quran kerana terlalu takut. " maaaaaaaaaaaak ciiiiiiiik keeeeeeeeenaaaapaaa baaaaldi maaaaaaaaak cik itu berbuihhhhhhhhhhh ! " dengan sekelip mata perempuan tua itu berpaling kearah aziz " hiiiiiiiiii......hiiiiiiiii.....hiiiiiiiiii..........." mengilai perempuan tua itu lantas berkata.....

 *
 *
 *
 *
 *
" ITULAH KELEBIHAN BREZZZZZZZZZZ!!!!!!!!! "

* hehe.... nak tau kebenaran disebalik misteri highway karak klik sini !  ampun beribu ampun pada yang terjebak baca entri nih... :) *


p/s: haaa kan ! deena pun terkena daaa... the moral of the story dengar cakap mak lenkali, jangan merayap balik memalam buta haaa.....





http://www.emocutez.com

5 comments:

  1. HAHA !
    ap sey ...
    el0k2 tk0d td tima bace
    tr0z b'dekak ,,,
    ngehngeh

    ReplyDelete
  2. dah cuak giler baca citer tadi..rupanya iklan breeze

    ReplyDelete
  3. @kayrul-shah asik citer seram jer, sesekali kan.. :)

    ReplyDelete
  4. uhukhhh~ sabun rupanya...
    tp muvie karak 2 gantung la kn..
    ke sy yg xpaham hehehe :p

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

CITER DAH BASI

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this