deena and the gang

May 7, 2011

Berurut lepas pantang..

picture credit to pokcik google

Seksa dalam pantang abis dah..." macam la berpantang sangat yer.. siap merayap ape cer ? " heheh.. menjadi kebiasaan pada deena sejak anak pertama dulu habis jer pantang, deena akan berurut 3 hari berturut-turut. dan amal bertungku tiap bulan seelok nya lepas habis datang bulan dan makan jamu harus gitu.. :-)

Alhamdulillah bila kita ikut kata org tua-tua nakkan badan sihat luar dan dalam, semasa dalam pantanglah terutama dari anak pertama perlu jaga btul-btul dari hujung rambut sampai ke hujung kaki...  sure body tak lari punya la ! dan badan sihat..huhu.. cer tentang bentuk badan lepas bersalin ni, rasa nya tentu ramai yg risau bila badan tak seperti dulu, nak plak tang perut mcm ngandung 3 bulan ko.. aset tuuu ! klu prut buncit terpaksa la lupakan niat nak pkai kebaya ke aper haa.. gi la slimworld dulu ker.. or rajin-rajin buat senaman =)

Kat sini dapat plak tukang urut orang lama, umur tok ni tak silap 70 lebih tapi kuat lagi kudrat dia. memang berbeza cara urut tok ni dari tukang urut lain. banyak gak la petua dan pantang larang dia turunkan, insyaallah deena akan amalkan di samping petua-petua yang lain. tak rugi klu kita pandai bela badan baik dari segi luaran dan dalaman... 


p/s: segar badan pas urut dengan tok tadi...

2 comments:

  1. salam kak deena.mesti selesa slps beurut kan.dulu mas sofia lepas pantang pun sofea beurut.kalau kat sini panggil pulang hari.kalau tak silap lah.sofia akan bersauna selamat 30 minit.lepas tu mandi air bunga dan berurut sekali.selama 3 hari..huhuhu selesa kan

    ReplyDelete
  2. sofia, selesa banget ! :) 'panggil pulang hari? lain tmpt lain cara dan nama nyer kan sofia..

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

CITER DAH BASI

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this