deena and the gang

April 16, 2011

Ular pun dah pandai duk kat apartment

dalam palang bah tengah atas gril tu la anak2 ular tinggal

Sebenar nya takut terserempak ngan anak ular kt umah siang tadi dan hari2 sebelum ni tak ilang lagi , klu nak tau deena jumpa cik 'u'  menjak ngandung kan arwah yasmin lagi. Masa tu tengah duk bersila dgn selamba nya kt lantai tetiba rasa ada benda menjalar, aper lagi mengelupur la deena lompat bila tau  cik 'u' rupa nya . kira ok lagi dimaafkan.. pastu makin menjadi-jadi lak. Kalau tak silap sebelum arwah meninggal ari tu, deena jumpa cik 'u' tengah menjalar kt tepi sofa, dah la kita tengah berpantang, sedih lagi tingat arwah kt hospital , sampai deena terlentang la jatuh punya la terkejut sangat. 

Tengahari tadi anak ular ni masuk lagi, nauzubillah..! terjerit-jerit la deena panggil abang. kitorang tak bunuh pun sbb org tua-tua kata tak baik bunuh, pas buang jauh2 lega la konon.. tak lama pastu ada lagi cik 'u' ni kat ruang tamu menjalar naik ke katil arwah.. aduhhhh tak tau nak kata apa lagi, deena siap berdiri atas kerusi menggigil. dah la kita sorang waktu tu, pas abang dan kawan ( abg karim ) goncang katil dan sembur dgn Aerosol baru kuar cik 'u' tadi dr dalam tiang katil. masa tu takda maaf lagi dah dorang terus bunuh. nak kata lega blom lagi rasa nya coz kitorang terpikir mungkin ada sarang atau tempat dia duk bertangga kat mana-mana. 


ada bran pegang ular ni ?

Sedang abang, abg karim dan sorang lagi kawan duk mundar mandir kt balkoni, deena nampak lagi sekor kt atas pintu sliding door.. !!! nak senyum pun ada bila tengok gelagat encik-encik yang macho ni mengelabah sampai ada yg dah panjat pagar.. sabor jer la kan.. yang paling bran abg karim la, dia siap amik dan tenyeh dgn tangan jer.. so baru la tau dari mana keluar nya anak2 ular tadi ni, rupa nya cik 'u' n the gang ni duk kt dalam sliding door bahagian atas tuh ada ruang seperti lubang kecil penuh dengan sarung2 anak ular baru pas salin kulit gamak nya.

Tak terpikir langsung apartment yang deena duk ni tingkat 2, cik 'u' bleh panjat dan siap duk bertangga kt situ,  Rasa-rasa nya umah orang lain pun ada gak kot cuma dorang tak perasan jer. buat sementara ni abang dah spray aerosol dan sumbat lubang-lubang tempat anak2 ular tadi keluar masuk dan tabur daun limau purut. cuak gak rasa hati ibu menate ni mesti ada tapi tak tau kat mana, samada tengah malam ia buat lawatan :)  atau sebalik nya.. 

p/s: memang nak kena pindah gak pasni...

9 comments:

  1. ceta pasal 'u' ni kakno memang alah siap muntah lagi kalu dah terlampau geli..tak pegang pun tengok je pun boli muntah...takut ape tah lagi kalu jadi macam deena tak masuk dah rumah ....lagi satu ular ni ape jenis pun jangan percaya nama ular bisa tak bisa semua bahaya....kakno takut dengan spesies ni ...norasmah

    ReplyDelete
  2. isyhh ular betul ke ular jadian. baca tak entry kjee dulu? baik deena gi 'tengok' kat sapa2 yg pandai. bahaya ni esp deena selalu kat umah sorang2. plse take care.

    ReplyDelete
  3. ksknor, wlaupun anak2 ular ni kecik pun deena dah geli dan lemah badan bila tengok..ikut hati hari ni gak nak pindah kak.. :)

    ReplyDelete
  4. kjee : jgn la ckp ular jadian.. takutttt !mak pun ada gak bgtau gi tgk, kot ada yg tak kena.. nnt deena usya la kt org yg tau..

    ReplyDelete
  5. hi.. geli geleman tgk ular bergerak... harap tak jumpa ngan ular.

    ReplyDelete
  6. Alamak! Deenaaaaaa!!!! KAlau akak, mau pengsan kat situ! Ulau daun lalu depan mata pun boleh demam seminggu!! Alamak! Malunya...heheheheh

    ReplyDelete
  7. ee sis ! bahaya lah . takut je malam-malam ular tu buat lawatan . lagi bahaya !! hati-hati ye sis ..

    ReplyDelete
  8. pindah jer lah deena. hati kjee tak sedaplah.

    ReplyDelete
  9. Ishh takut la deena...geli tgk ular tu..hah cuba deena try pi kat pak imam masjid al-hana tu. Hari tu kami pun ada juga kena bila pi dekat dia alhamdulillah ok dah

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this