deena and the gang

March 31, 2011

Rindu...

Yasmin Damia

Hampir 2 minggu yasmin berada di wad, hanya sehari sempat bersama deena di rumah. dalam hati tertanya2 bila la yasmin nak balik umah... Deena rindu sangat ngan yasmin damia, rindu kan suara yasmin, rindu tangis yasmin, rindu bau bucuk yasmin.. hanya bantal yasmin buat peneman utk deena hilangkan rindu pd yasmin.

Hingga ke hari ni, keadan yasmin ttp tak berubah, pernafasan nya masih tak stabil lagi dan doktor terpaksa beri bantuan oksigen . petang semalam gak yasmin dipuasakan semula akibat dia muntah, mungkin usus nya tak mampu terima makanan sepenuh nya lagi. dan pula tekanan paru-paru masih tinggi itu yg jadi penyebab nafas yasmin tak stabil. Doktor ada bgtau semalam, yasmin kekurangan darah dan kemungkinan besar akan dimasukkan darah jika tahap bacaan nya makin kurang. 
Melihatkan kan keadaan yasmin yg agak lemah, bila deena panggil , perlahan-lahan dia buka mata yg sepet tuh.. :( pastu pejam balik mcm tak larat sgt dia nk buka mata. Sambil deena usap kepala dan genggam jari nya yg halus, deena bisikkan pada yasmin.. anak ibu kena kuat dan tabah ! Ibu dan Babah mendoakan agar yasmin damia cepat sembuh supaya dapat ibu bawa yasmin jumpa abang danish, kak nurul dan kak syeera..


p/s: terima dan redha semua ini sebagai ujian dari nya...

6 comments:

  1. sabarlah deena yer..comel sungguh yasmin sayang yer...insyaAllah, semuanye selamat...zurina doakan semuanye baik baik ajer...Yasmin Damia memang baby yang kuat dan tabah, so, ibu dan babahnye pun kena kuat juga

    ReplyDelete
  2. memang ujian buat deena sekeluarga. Tapi ingat Allah takkan uji hambanya jika hambanya tak mampu menanggung ujian yang di berikan. Itu yg selalu saya sematkan pada diri saya. Moga Yasmin tetap tabah dan kuat dan balik ke pulau cepat2 boleh pi melawat dia hihihihi

    ReplyDelete
  3. Deena, setiap ujian yg Allah S.W.T. turunkan adalah utk menguji sejauh mana ketaatan kita kepadanya..dan setiap ujian tu adalah utk org2 yg Dia sayang. Bersyukurlah kerana Deena & Hubby antara hamba2nya yang terpilih..kuatkan hati dan sentiasa berdoa dan bertawakal. Insya Allah.. Saya & keluarga doakan yg baik2 utk Deena sekeluarga

    ReplyDelete
  4. Zurina, madam casper & Izura, insyaallah wlau dlm keadaan apa sekali pun deena ttp tabah demi Yasmin.. thanks..

    ReplyDelete
  5. takziah..moga tabah hadapi dugaan Allah....Yasmin pasti menanti di Syurga Allah...

    ReplyDelete
  6. salam....deena dan aman kuatkan semangat,tabahkan hati apepun yang berlaku dah pun berlalu kita yang hidup teruskan kehidupan adalagi yang perlu kasihsayang kita...bagi yang pergi redhakan kerana itu terbaik untuk dia...itulah harta yang paling beharga untuk kite d sana nanti berdoa selalu dan banyak zikirullah semuga dia sentiasa tersenyum menanti kite d sana...alfatihah amin...norasmah

    ReplyDelete

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this