deena and the gang

January 22, 2011

Biar tak kaya, tapi kaya dengan kasih sayang,cinta dan kesetiaan...


Wallaa.. ! poyo jer bila tengok tajuk entri deena kali ni, hakikat nya memang perlu semua tu, bukan sekadar diawal percintaan jer, kalau bleh dah tentu kita nak ia berkekalan sampai bila2. kita diberi pilihan samada nak bahagia,susah atau senang. kalau nakkan seseorang tu tapi hati tak berkenan apetah lagi bukan ciri2 yg kita nak pun takda makna gak biarpun dia berwang... ( bukan beruang yer...) jgn terkezut klu deena katakan ada yg lebih mementingkan material dari mikir hati dan perasaan nih biasa la tu..

Harus diingat sesetia mana seseorang itu bila pasangannya ditimpa kesusahan, atau tak mampu utk melaksanakan kehendaknya ? sanggup ke kita kongsi atau mula angkat kaki ? tak semua yang ada sikap mcm ni hanya segelintir shj.
kadangkala semua benda yang terjadi ada sebab yg mana  ingin menguji sejauh mana kesetiaan kita pada pasangan. Andai kukuh iman, kesetiaan, kejujuran dan cinta kita pada nya insyaallah.. tapi jika sebalik nya ia takkan kemana..

Hidup kita ni ibarat pokok, tak cukup sekadar menyiram air sahaja, ia perlu dijaga, dibaja sepangjang masa agar tak layu dan mati.. biarpun hidup tak semewah seperti orang lain bila ada nya terbit rasa cinta, kasih sayang,pengorbanan, rindu dan kesetiaan di hati tak berbelah bagi pada orang yang kita sayangi apa pun rintangan dan halangan takkan rapuh hubungan seseorang tu sampai bila2.. insyaallah ;-) 

p/s : selalu berharap dan berdoa agar ape yg deena miliki skang takkan berubah dr dulu hgga kini... ;-)

No comments:

Post a Comment

Jutaan trima kasih krn sudi singgah di deena's blog. komen anda semua amatlah deena hargai :)

~deena~

Tinggalkan jejak anda

~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this